Zadávání, psaní a odevzdání bakalářské práce na katedře sociologie FF UK je vymezeno obecnými pravidly FFUK. Práce přijatá k obhajobě na katedře sociologie FF UK by měla dále splňovat minimální požadavky stanovené v dokumentu Doporučení pro psaní bakalářských a diplomových prací na katedře sociologie FF UK.
V případě tápání s výběrem tématu mohou studenti využít orientačních seznamů témat závěrečných prací, vypisovaných členy katedry.Jakékoli formální problémy související se zadáváním a realizací diplomových a bakalářských prací je možné konzultovat se studijním tajemníkem (Anna Vostruhová); problémy týkající se výběru konkrétních témat či jejich obsahu je třeba prodiskutovat s učiteli, kteří mají k zamýšlenému tématu nejblíže.
Zadání tématu do SIS probíhá nejpozději půl roku před plánovanou obhajobou (dle hramonogramu příslušného ak. roku).
Zadání musí obsahovat i projekt práce dle pokynů v Průvodci.
Více informací o výběru, zadání i doporučeních pro psaní bakalářských i magisterských diplomových prací najdete v Průvodci studentů diplomovými pracemi.
Do již obhájených závěrečných prací studentů UK lze nahlédnout v repozitáři závěrečný prací (od roku 2006).
Hotové práce je potřeba odevzdat elektronicky do SIS a to do data uvedeného s předstihem na webu katedry v sekci Aktuálně.
Diplomová práce a její obhajoba se klasifikuje známkami výborně – velmi dobře – dobře – neprospěl (hodnotí se jak odevzdaný text diplomové práce – viz předběžná klasifikace v posudku práce, tak reakce studenta na připomínky v obou posudcích a v event. následné diskuzi).
Je-li práce v obou posudcích hodnocena neprospěl/a nebo je tak ohodnocena její obhajoba, nemůže student postoupit k SZZk.
Následující seznam témat, která vypisují jednotliví členové katedry sociologie FF UK, může sloužit jako orientace k volbě objektu zkoumání pro diplomové i bakalářské práce.
Přehled témat je orientační a názvy nejsou nutně definitivní – zpravidla je možné se s učiteli dohodnout na konkretizaci obecného tématu, na spojení různých témat apod. a rovněž na zpracování tématu, které sice daný učitel výslovně nevypisuje, ale týká se jeho profesního zájmu.