Celkem mají studenti absolvovat dva Semináře k BP/DP – první je kolektivní a probíhá formou společného kurzu vedeného Evou Kyselou. Druhý seminář je individuální a spočívá na konzultacích s vedoucím práce. Atestace za první mohou studenti získat dle požadavků v sylabu, atestace za druhý seminář potom za včasné odevzdání práce v dostatečné kvalitě vedoucímu práce.
V nových akreditacích, které zavádíme od roku 2017/2018, jsou nově první semináře k bakalářské a diplomové práci až v zimním semestru 3. ročníku (2. ročníku nMgr), a to proto, že došlo ke změně studijních předpisů a BP/DP je nyní možné zadávat až 6 měsíců před plánovanou obhajobou, nikoliv rok, jako tomu bylo doposud.
Ve starších akreditacích zůstává seminář v letním semestru druhého ročníku (1. ročníku nMgr), kam byl umístěn, protože jeho smyslem bylo pomoci studentům s přípravou projektu BP/DP, který musel být zadán do SIS rok před plánovanou obhajobou. Protože se předpisy změnily i pro studenty starších akreditací, přijde nám smysluplnější přesunout semináře do 3. ročníku (2. ročníku nMgr) i jim, aby seminář plnil svůj účel – tj. pomoci s přípravou projektu a zahájením zpracování samotné práce. Dokonce to vítáme, protože studenti tak mohou práci začít psát s pomocí svých kolegů a dalšími konzultacemi. Vnímáme tedy možný posun jako přínosný nejen z hlediska přípravy projektu, ale i začátků zpracování BP/DP. Po přesunu by na semináře konané v ZS navazovaly v LS tzv. Get it Done Sessions, tedy volitelný předmět, na který studenti dochází a pomáhají si se zpracováním BP/DP (viz „leták“). Naší ambicí je pomáhat vám průběžně s BP a DP.
Obsah Seminářů by se příliš nezměnil – rámcově uvádíme srovnání struktury seminářů, pokud by zůstal v LS a pokud by se přesunul do ZS:
LETNÍ SEMESTR 2018 |
ZIMNÍ SEMESTR 2018 |
||||||
1 | Úvod, volba tématu, projekt práce, školitel | 1 | Úvod, volba tématu, projekt práce, školitel | ||||
2 | Workshop: výzkumná otázka | 2 | Workshop: výzkumná otázka | ||||
3 | Datové zdroje, sekundární analýza dat, vlastní sběr online | 3 | Datové zdroje, sekundární analýza dat, vlastní sběr online | ||||
4 | Pokročilejší vyhledávání zdrojů, citační manažery | 4 | Workshop: rozvaha realizovatelnosti | ||||
5 | Workshop: rozvaha realizovatelnosti | 5 | Pokročilejší vyhledávání zdrojů, citační manažery | ||||
6 | Excel I. | 6 | Prezentace projektu práce | ||||
7 | Excel II. | 7 | Mám projekt a co teď? – bakalářská práce a její náležitosti + plán zpracování práce | ||||
8 | Workshop: projekt práce | 8 | Struktura bakalářské/diplomové práce | ||||
9 | Podoba a náležitosti bakalářských/diplomových prací; obhajoba | 9 | Přehled literatury a jeho zpracování | ||||
10 | Přehled literatury a jeho zpracování | 10 | Excel I. | ||||
11 | Struktura bakalářské/diplomové práce | 11 | Excel II. | ||||
12 | Prezentace projektu práce | 12 | Východiska práce a rozpracovaný projekt | ||||
13 | Workshop: plán zpracování práce | 13 (leden) | „Obhajoby“ | ||||
Úkoly: |
Úkoly: |
||||||
Před 2 | Úkol 1 | tabulka + v hodině | Téma práce, návrh výzkumné otázky | Úkol 1 | tabulka + v hodině | Téma práce, návrh výzkumné otázky | |
Před 5 | Úkol 2 | tabulka + v hodině | Rozvaha realizovatelnosti | Úkol 2 | tabulka + v hodině | Rozvaha realizovatelnosti | |
Hodina 7 | Úkol 3 | tabulka | První návrh projektu práce | Úkol 3 | tabulka | První návrh projektu práce | |
Před 8 | Úkol 4 | tabulka | Peer-review projektu práce | Úkol 4 | tabulka | Peer-review projektu práce | |
12 | Úkol 5 | v hodině | Prezentace projektu práce | Úkol 5 | v hodině | Prezentace projektu práce | |
6-7 | Úkol 6-7 | Moodle | Úkoly k Excelu | Úkol 6-7 | Moodle | Úkoly k Excelu | |
11 | Úkol 8 | Moodle | Přehled literatury | Úkol 8 | Moodle + v hodině | Východiska práce a rozpracovaný projekt | |
13 | Úkol 9 | v hodině | Plán zpracování práce | Úkol 9 | Moodle | Peer-review východisek („posudek“) | |
Úkol 10 | v hodině | „Obhajoba“ |
Rádi bychom znali Váš názor na přesun kurzu do ZS 3. ročníku (2. ročníku nMgr). Z našeho pohledu se jedná o smysluplnější variantu reagující na změnu předpisů.